Ezt a bejegyzést egy mai sztori inspirálta:
De mielőtt elolvasnád, kérlek, válaszolj az alábbi egyperces kérdőívben arra, hogy mit utálsz a tréningekben, online/offline oktatásban? Neked egy perc, nekem nagy segítség!
Ide kattints az egyperces kérdőív kitöltéséhez!
Délelőtt egy olyan pékség-kávézóban voltunk, ami kb. egy éve nyílt meg, Nagyon szépen berendezték, hívogató kanapék, a zárt teraszon kandallóban lobog a tűz… Kellemes.
Ide tértünk be egy ügyfelemmel, akivel egy szűk órát beszélgettünk az örökzöld “Hogyan tudnék többet eladni” témáról. Hasznos volt a beszélgetés, de ami közben nem történt meg, az gondolatébresztő volt.
Az asztalokon kinn van a “Kiszolgálás a pultnál” táblácska. Én kicsit korábban érkeztem, gondoltam, megvárom az ügyfelemet és majd utána rendelünk. Ezt mondtam is volna a felszolgálónak, aki a szomszéd asztalnál szolgált ki, de végig hátat fordított nekem, így nem volt rá módom. Utána megjött az ügyfelem, leült mellém, elkezdtünk beszélgetni. Kb. egy órát beszélgettünk úgy, hogy senki nem kérdezte meg, mit kérünk, senki nem kért meg arra, hogy rendeljünk a pultnál – miközben a felszolgáló többször arra járt, más vendégeknek kihozta a rendelését és egyszer egy barátnőjével is beszélgetett egy kicsit. Meg is beszéltük az ügyfelemmel, hogy mostmár nem is rendelünk, kivárjuk, mi fog történni. Hát, a megbeszélés végéig semmi nem történt, ezért elmentünk.
Nem költöttünk el ott párezer forintot, nem kapott a felszolgáló borravalót és nem gondoljuk azt, hogy ez egy annyira jó hely, hogy érdemes ide járni. Ez persze nem tragédia, de gondolkozzunk el rajta egy kicsit!
Hogyan reagál arra a vevő, ha csak a mi szabályaink szerint játszhat? Hogyan reagál arra, ha csak a minimumot kapja? És hogyan reagál arra, ha minél inkább egyénre szabott kiszolgálásban részesül?
Mondhatnád, hogy oké, de Neked nem kávézód van. Én azt tapasztaltam, hogy ahol értékesítés van, az emberek között zajlik (még online is ott van az emberi tényező), ezért ebből az esetből is lehet olyan következtetéseket levonni, amelyeket Te is felhasználhatsz a munkádban.
A szomorú valóság az, hogy ahhoz, hogy megjegyezzenek maguknak az ügyfelek, nem kell fantasztikusan magas színvonalú kiszolgálást nyújtanod (legalábbis elsőre), hanem elég az, ha egyszer végiggondolod azt, hogy mit szeretnének a vevőid, hogyan tudod őket jól kiszolgálni és ezt folyamatosan nyújtod nekik. Ha még pár dolgot jobban csinálsz, mint a versenytársaid, simán feljuthatsz a versenytársak közül a felső 10%-ba. Ha ehhez kapcsolódik még egy jól megírt és tesztelt értékesítési forgatókönyv (amelynek megírásához alapot ad a Tárgyaláskönnyítő Képzésem), akkor az eladásaid maguktól fognak jönni, kényelmesen és az ügyfelek is szeretni fogják, amit csinálsz. Ezért ajánlani is fognak – maguktól, nem kell úgy kikínlódnod tőlük az ajánlásokat.
Egyszer gondolod végig, hogyan lehetnél más, mint a többi értékesítő, hálózatépítő. Kérdezd meg az ügyfeleidet, mit nem szeretnek az üzletágadban, abban, ahogy el akarsz adni neki és mi az, amire még senki nem gondolt? (Egy példa a kávézónál maradva: még nem voltam olyan helyen, ahol valamilyen módon az asztaltól lehetne hívni a felszolgálót, ha már fizetni akarok. Meg lehetne oldani nővérhívóval, okostelefonos alkalmazással, de még senki nem jött rá.)
Végül arra kérlek, Te is felelj nekem erre a kérdésre: mit utálsz az oktatás, tréning, online oktatás üzletágban. Kattints ide és töltsd ki kérlek ezt az egyperces kérdőívet!
Ide kattints az egyperces kérdőív kitöltéséhez!