Ez egy mintaszám a Tudatos Értékesítők Magazinjából.
Ha tetszik, iratkozz fel itt!
A vásárló a feleséged
A tárgyban szereplő idézet David Ogilvytól származik és pontosan így hangzik: “A fogyasztó nem gyengeelméjű. Ő a feleséged. Ne sértegesd az intelligenciáját.”
(David Ogilvy amerikai reklámszakember volt, aki könyveivel és munkájával világhírre tett szert. Számos legendás reklámot készített, legismertebb címsora ez: “60 mérföld per órás sebességnél ebben az új Rolls Royce-ban a leghangosabb zaj az elektromos óra ketyegése”) ( Itt megnézheted)
De miért fontos nekünk ez az őskori történet?
Azért, mert a fogyasztó még mindig a feleséged. Sőt, egyre inkább, ha lehet ilyet mondani.
Ezért nem teheted meg, hogy elavult módszerekkel próbálsz értékesíteni, mert lemaradsz. A legtöbb kifogáskezelési technika elavult. A legtöbb konzervszöveg elavult. Konzultációim során tapasztalom, hogy nagy és híres cégeknél dolgozó értékesítők kínlódnak, mert azok a technikák, amelyeket tanítanak nekik, nem működnek.
Többek között azért nem, mert hülyének nézik a vásárlót. Felülről, egy tanító bácsi módjára meg akarják neki mondani, hogy mit csináljon és mit gondoljon. Már ez probléma, de van egy még nagyobb baj is:
Az értékesítő nem tudja kezelni az őszinte, nem szokványos válaszokat.
Ezért lenne érdemes egy olyan, az érdeklődők megtalálásán, a velük való kapcsolatépítésen és az igényeik felmérésén alapuló értékesítési módszert és tárgyalási folyamatot elsajátítanod, ahol megtanulod kezelni az ügyfeleket a 2022-tes követelményeknek megfelelően.
Ahol van elegendő érvanyagod, hogy elősegítsd az ügyféljelölt döntését és megtaláld a számára legjobb megoldást.
Ha ilyen nincs, úgy jársz, mint az az értékesítő, akiről az ügyfél ezt mondta: “És annyira bezárta magát abba, hogy ő mit akar, hogy kizárt engem. És hogy én mit akarok, az későn jutott el hozzá.” Erről van egy cikkem, olvasd el itt.