Ez egy mintaszám a Tudatos Értékesítők Magazinjából.
Ha tetszik, iratkozz fel itt!
Amikor egy mondattal elveszted az ügyfelet
Vagy hogyan lehet egy mondattal megszerezni egy ügyfelet?
Ez az érme két oldala.
Akkor leszel erre képes, ha megtanulsz egyszerre tudatosan és empatikusan kommunikálni.
Mert ha nem, akkor úgy jársz, mint az az értékesítő, akinek egy rossz mondat elég volt.
A sztori megint a konyhabútor vásárlásom, tavaly nyáron.
Azt már írtam, hogy az IKEÁ-ban vettük, de arról még nem, hogy előtte volt egy próbálkozásom egy helyi konyhabútor stúdióval.
Úgy indult a történet, hogy vérrel-verítékkel elkészítettük a jó öreg kockás papíron a leendő konyhabútor tervrajzát, néhány óra munkával.
Büszkék is voltunk rá és arra is, hogy leküzdöttük az akadályt, mert még az életünkben nem csináltunk ilyet.
El is mentem a stúdióba, ahol a tulajdonos fogadott.
Megmutattam neki a papírt, erre ez volt az első mondata: “Ez olyan egyszerű, ugye?“
Puff neki.
Rögtön leminősített.
A kemény munkánkat és a lehetőségeinket, mint pl. azt, hogy ennyi hely van és még ha akarnánk, akkor sem férne be egy három-négy milliós konyhabútor.
És nyilván az is benne volt, hogy kevés a pénz, nem ez lesz élete üzlete.
Soha többé nem mentem vissza – és ha bárki megkérdezné, nem is ajánlanám.
Egy, akár nem is tudatosan mondott mondat kellett hozzá.
Akár egy rossz pillanat a részéről.
De aki profi, annak lehetnek rossz pillanatai?
Lehetnek, de a kommunikációján ez nem érződhet.
Ezt meg lehet tanulni, képessé lehet válni arra, hogy egyszerre vegyél részt a tárgyalásban az ügyféllel és közben mintegy kívülről figyeld a helyzet a dinamikáját és az ügyfelet.
Azt, hogy valójában mit mond, mi mozgathatja és mi a jó kérdés vagy válasz.
Sima értékesítési tréningeken ezt nem lehet megtanulni.
Mert a trénerek nem értenek hozzá.
Olyan tréningen tehetsz szert erre a tudásra, amelyet segítő szakemberek tartanak, mert nálunk alapkövetelmény ez a figyelem.
Mert ez inkább önismereti kérdés, hogyan tudsz tudatosan kommunikálni – és ezzel leginkább magaddal kell tisztában lenned.
Így válhatsz tudatosan és empatikusan kommunikáló értékesítővé, aki nemcsak személyesen, hanem telefonon is képes erre, így állítva maga mellé még a legnehezebb ügyfelet is.
Mennyivel lennél hatékonyabb, ha ezt tudnád?