Hogyan legyél szerencsés az értékesítésben – és mi köze ehhez a tervezésnek?
Szerinted tervezhető a szerencse?
Talán az értékesítésben az a legjobb definíció a szerencsére, hogy az alkalom találkozása a felkészültséggel. És ha így gondoljuk, akkor már tervezhetőbbé válik.
Mi kell a szerencse tervezéséhez?
Rendszer és ajánlat.
Ha nem akarsz nap mint nap a nulláról indulva dolgozni és a bizonytalansággal küzdeni, tegyél bele rendszert az értékesítésedbe.
Ez a rendszer alapulhat rajtad, például úgy, hogy minden nap felhívsz tíz potenciális ügyfelet, de akkor a rendszered fogja vagy. Vagy alapulhat egy online vagy más módon önműködő rendszeren.
A másik eleme az ajánlat: ha vannak olyan ajánlataid, amelyek személyes jelenléted nélkül is elérhetőek, akkor különösebb marketing nélkül is mindig lesz valaki, aki vásárolni fog.
De hogy lesz ebből szerencse?
Úgy, hogy időről időre bele fognak kerülni a rendszerbe olyan érdeklődők vagy vásárlók, akiket különben nem találtál volna meg vagy olyan értékben akarnak vásárolni, amire nem is számítasz.
Biztosan olvastad már, hogy gyűjtöm a Matchboxokat. Mint minden gyűjtő, eladni is szoktam, mert mégsem kell, nem is kellett volna megvennem, stb. És volt egy alkalom, amikor egy vevőnek egyszerre kb. 40 kisautót adtam el. Ami kirívóan nagy eladás volt, mert általában egyszerre csak párat szoktak venni. Mint amikor bejön valaki és megveszi a fél boltot. Vagy köt egy olyan összegű szerződést, amely a Holdról is látszik.
De a titka az ajánlat és a rendszer.
A rendszer ebben az esetben azt jelenti, hogy mindig novemberben teszem fel a Matchboxokat eladni, mert úgy gondolom, hogy karácsony előtt jobbak az esélyek és év közben nem akarok vele bajlódni, mert kevés pénzt hoz és ahhoz képest sok munkával jár.
Az ajánlat pedig azt, hogy vannak jó képek, jó szöveg és jó árak.
De arra nem számítottam, hogy lesz egy ilyen nagy vevőm. Viszont képes voltam kiszolgálni, mert minden eszközöm megvolt hozzá.
Tehát nem agysebészet.

Amikor üzletkötő voltam, dolgoztam egy olyan cégnél, ahol call center egyeztette az időpontot és nekünk csak tárgyalni kellett. Életbiztosításokat adtunk el, ami soha nem volt könnyű feladat. (Van is egy ilyen mondás: „Az életbiztosítást nem veszik, hanem eladják, ezért az értékesítők nélkülözhetetlenek.„)
S egy szép napon bekopogtam egy címre, ahol a hölgy azzal kezdte: „Milyen jó, hogy most jöttem, éppen azon gondolkodott, hogy kötne egy biztosítást.” Életemben két ilyen ügyfelem volt (több száz közül), ő volt az egyik.
Vállalkozásos példa: ha van olyan ajánlatod, mint nekem a könyvem, amit tök egyszerűen meg lehet venni, akkor mindig lesznek olyanok, akik maguktól megveszik. De ehhez is az kell, hogy jó legyen az ajánlat és legyen egy rendszer, ami nélkülem és hirdetések nélkül is eladja.
És akkor gyakran „szerencsém van”, mert jönnek az emailek, hogy új megrendelésem érkezett.
Te szeretnéd, hogy szerencséd legyen?
Ha igen, gondolkozz rendszerben!
Ha ezt online szeretnéd megvalósítani és kisvállalkozó/cégvezető vagy, nem pedig MLM-es vagy valahol értékesítő, foglalj díjmentes konzultációt itt:
Könyvajánló:
Andy Nairn A szerencse stratégiája c. könyvéről írtam pár szót a LinkedIN-en.
A teljes poszt elolvasásához kattints ide – és ha már ott vagy, kapcsolódj velem!
(Ha nem akarsz belépni a LinkedIN-re, akkor x-eld ki a feljövő pop up-ot és máris olvashatod a posztot.)