Ez egy mintaszám a Tudatos Értékesítők Magazinjából.

Ha tetszik, iratkozz fel itt!

Hogyan legyél szerencsés az értékesítésben?

Hogyan legyél szerencsés az értékesítésben – és mi köze ehhez a tervezésnek?

Szia,

   folytatom a novemberi, tervezéssel kapcsolatos leveleimet.

   Szerinted tervezhető a szerencse? 

Talán az értékesítésben az a legjobb definíció a szerencsére, hogy az alkalom találkozása a felkészültséggel. És ha így gondoljuk, akkor már tervezhetőbbé válik.

   Mi kell a szerencse tervezéséhez?

Rendszer és ajánlat.

Ha nem akarsz nap mint nap a nulláról indulva dolgozni és a bizonytalansággal küzdeni, tegyél bele rendszert az értékesítésedbe.

Ez a rendszer alapulhat rajtad, például úgy, hogy minden nap felhívsz tíz potenciális ügyfelet, de akkor a rendszered fogja vagy. Vagy alapulhat egy online vagy más módon önműködő rendszeren. 

A másik eleme az ajánlat: ha vannak olyan ajánlataid, amelyek személyes jelenléted nélkül is elérhetőek, akkor különösebb marketing nélkül is mindig lesz valaki, aki vásárolni fog.

De hogy lesz ebből szerencse?

Úgy, hogy időről időre bele fognak kerülni a rendszerbe olyan érdeklődők vagy vásárlók, akiket különben nem találtál volna meg vagy olyan értékben akarnak vásárolni, amire nem is számítasz.

Egy példa: biztosan olvastad már, hogy gyűjtöm a Matchboxokat. Mint minden gyűjtő, eladni is szoktam, mert mégsem kell, nem is kellett volna megvennem, stb. És pont a múlt héten adtam el egy vevőnek egyszerre kb. 40 kisautót. Ami kirívóan nagy eladás volt, mert általában egyszerre csak párat szoktak venni. De a titka az ajánlat és a rendszer.

A rendszer ebben az esetben azt jelenti, hogy mindig novemberben teszem fel a Matchboxokat eladni, mert úgy gondolom, hogy karácsony előtt jobbak az esélyek és év közben nem akarok vele bajlódni, mert kevés pénzt hoz és ahhoz képest sok munkával jár. 

Az ajánlat pedig azt, hogy vannak jó képek, jó szöveg és jó árak.

De arra nem számítottam, hogy lesz egy ilyen nagy vevőm. Viszont képes voltam kiszolgálni, mert minden eszközöm megvolt hozzá.

Tehát nem egy agysebészet.

Vállalkozásos példa: ha van olyan ajánlatod, mint nekem a könyvem, amit tök egyszerűen meg lehet venni, akkor mindig lesznek olyanok, akik maguktól megveszik. De ehhez is az kell, hogy jó legyen az ajánlat és legyen egy rendszer, ami nélkülem és hirdetések nélkül is eladja.

És akkor gyakran “szerencsém van”, mert jönnek az emailek, hogy új megrendelésem érkezett.

Te szeretnéd, hogy szerencséd legyen?

Ez egy mintaszám a Tudatos Értékesítők Magazinjából.

Ha tetszik, iratkozz fel itt!