#73. értékesítési technika: kérdezd és hallgasd figyelmesen az ügyfelet – de a témádban!
Sokan ott nehezítik meg saját dolgukat, hogy semleges dolgokról beszélgetnek az ügyféllel, ahelyett, hogy beszélgetés közben rejtett információkat gyűjtenének be.
Én egyszer eladtam a nagymamán kecskeméti nyugdíjasházban lévő lakását és az egyik vevőjelölttel beszélgetve megkérdeztem, hogy akart-e már ebben a házban lakást venni? Errő ő elmondta, hogy akart, de nem tudott alkudni, “rongyos 200.000.- Ft miatt” nem tudta megvenni. Ezt megjegyeztem. És amikor alkura került sor, a 10M-s, már majdnem kialkudott árra bátran rátettem, még 200e-t, emlékezve arra, amit mondott.
Ő tudott tárgyalni, azt mondta, hogy rendben, megadja, de hagyjuk ott akkor a bútorokat. [Ez az engedményért vagy valamiért azonnal kérek valamit technika] . Csak azt nem tudta, hogy mi azokat ki akarjuk dobni (és nincs is hová tenni – igazi szocialista szekrényekről volt szó a ’60-as évekből) így természetesen ott hagytuk neki. [Ez pedig egy másik tárgyalási technika, ami azt mondja ki, hogy legyenek olyan számodra lényegtelen kérdések, amelyekben engedhetsz, azért, hogy a fontos kérdésekben ne kelljen. ]
Így esett, hogy olyan 200.000.- Ft-tal magasabb áron adtam el a lakást, amire tényleg nem lehetett számítani, mert a hasonló lakások 9,5 körül mentek el akkoriban, így már a 10M is nagyon jó eredmény lett volna.
Ez itt egy a 111 értékesítési technikából: nézd meg a könyvet, biztosan hasznodra fog válni!