A saját terméken azt értem, hogy te csinálod a terméket, a szolgáltatást is, amit értékesítesz. Akár kézművesként, akár webfejlesztőként, akár coach vagy például. Tehát lehet fizikai és szellemi termék is, akár egy ötlet, egy koncepció, egy szolgáltatás.
A saját termék eladása azért nehezebb,mert annak megvan az a hátránya, hogy túl közel vagy hozzá.
Ha gyorsabban akarsz haladni a tanulásban, akkor iratkozz be az ingyenes Magabiztos Értékesítő Tréningemre itt.
Ez azt jelenti, hogy sokkal jobban látod a hibáit és azt, hogy milyen elvárásoknak nem felel meg, hogyan lehetne még tökéletesebb. Ezért – ha hajlamos vagy erre – nagyon könnyen leértékeled és nem tudod teljes szívvel képviselni értékesítés közben, mert egy hátsó hang mindig emlékezet a termék vagy szolgáltatás hibáira.
Nehezíti még a helyzeted, hogy a versenytárs termékeket kívülről látod csak: azt gondolod, hogy azok sokkal jobbak mint a tiéd – pedig ott is megvannak a problémák, de azokat nem látod.
Ezért ennek az a következménye, hogy:
- el sem kezded az értékesítést, mert még tökéletesíteni kell,
- könnyen engedsz az árból,
- folyamatosan bizonytalan vagy, hogy hasznos dolgot adsz-e el a vevőnek,
- összeségében nem hozod ki az eladásból azt, amit lehetne.
De mi a megoldás?
Sokáig küszködtem én is ezzel, de egy szép napon a gyermekeim iskolások lettek. Mivel Waldorf oviba jártak, egyértelmű volt, hogy abban az iskolában folytatják. Önkéntes munkában részt vettem új családok behozatalában is – és ekkor jöttem rá arra, hogy nyugodtan elfelejthetem ezeket a félelmeimet.
Szülőként láttam az intézmény hibáit és volt ötletem, hogyan lehetne még jobbá tenni, de azért így is elég jól működött.
A bejövő családok viszont nem ezt látták. Hanem azt, hogy VAN Waldorf iskola. Ők nem hagyományos iskolát kerestek a gyermeküknek és megtalálták. Ez volt a legfontosabb. Minden más csak ez után következett.
Ezt úgy is el lehet mondani, hogy a szolgáltatás egy valós piaci igényt elégített ki. Nem tökéletesen, de elég jól. Ezért már a léte igénybevevőket hozott.
Persze mondhatod, hogy rendben, de Waldorf tényleg csak egy van az adott településen, míg a te üzletágadból sok. Ez igaz. De nincsenek egyforma üzletek, nincsenek egyforma emberek, akik az üzlet mögött állnak – ezért biztosan egyedi vagy és veled együtt az üzleted is egyedi. Tehát van olyan vevő, akinek pont az kell, amit te nyújtasz. A hibákkal, a tökéletlenségekkel együtt.
Hiszen a célpiac vásárolni akar.
Ezt nehéz lehet a sok visszautasítás után elfogadni értékesítőként, de így van. Az emberek többnyire aktívan keresik a megoldást a problémáikra. Ha ki tudod belőlük szedni, hogy mi a valós problémájuk és a te cuccod rá a jó megoldás, akkor könnyen el tudsz adni nekik.
Olvass még többet a saját cucc értékesítésről a Magabiztos Értékesítő Tréning 6. leckéjében! Iratkozz fel rá itt!