Tudod, vásárolni mindenki szeret, de senki sem szereti, ha el akarnak adni neki – ezt biztosan hallottad már. Én kiegészítem azzal, hogy azt még annyira sem szereti senki, ha vásárolna, de nem hagyják. Te csináltál már ilyet?
Egy mai sztori: a neten akartam vásárolni valamit, s miután kitöltöttem minden adatot és egyebet, a megrendelés gombra kattintva feljött egy ablak, hogy regisztráljak előbb. Én meg dühös lettem és nem vettem semmit: nem hagytak vásárolni.
De értékesítőként ezt hogyan lehet elérni, hogy a vásárolni akaró vevőt megakadályozzuk a vásárlásban?
- Hiányos termékismerettel: nem tudunk mit ajánlani; nem tudjuk, mit nyújt neki a termék.
- Ha elszúrjuk az igényfelmérést.
- Ha nem vesszük észre a vásárlási jeleket.
- Ha nincs nálunk minden, ami az üzlet megkötéséhez kell (előfordulhat, hogy később már nem lesz jó az alkalom az üzletre).
- Ha nem vagyunk felkészülve arra, hogy ’nagy pénzből’ vissza tudjunk adni.
- Ha nem vesszük komolyan a vásárlási szándékot.
Tudod folytatni a sort?