Hogy terjedjen úgy a terméked híre, mint az influenza?

Jonah Berger: Ragályos! – Hogyan terjed a siker? – HVG, 2017

Könyvajánló

Szeretnéd tudni, mitől válik virálissá egy-egy Facebook-posztod? Szeretnéd tudni, hogyan lehet elérni azt, hogy terméked/szolgáltatásod kézről-kézre adják a vevők és önmagát adja el?

Én ezzel a szándékkal olvastam el ezt a könyvet, hogy ezekre és hasonló a kérdésekre választ kapjak.

Egy, a könyvben szereplő virális reklám.

A hat alapelv, ami a könyv szerint a viralitás alapja, a következő:

Közösségi valuta: megosztjuk azt, ami érdekesebbé, fontosabbá, menőbbé tesz ismerőseink szemében. Példa: Én voltam azon a színdarabon, amire szinte lehetetlen jegyet venni.

Kiváltó impulzusok: ha a marketinges talál olyan kiváltó impulzust, ami összekapcsolja a terméket a vevővel, akkor nőni fog a fogyasztás. Egy véletlen eset: 1997 nyarán indult a Marsra a Pathfinder szonda. Emiatt – mert sokszor szerepelt a hírekben a Mars bolygó – a Mars szelet fogyasztása megugrott.

Érzelem: minden olyan érzelem, amely növeli az arousal-szintet (arousal: kb. éberségi, izgalmi állapot), megosztásra késztet.

Nyilvánosság: szeretjük utánozni ismerőseinket és azokat, akiket látunk. Ezért, ha el tudjuk érni, hogy a termék/szolgáltatás nyilvánosságot kapjon, maga az, hogy mások használják, növelheti az eladásokat. Pl. bebizonyították, hogy Amerikában a szomszédok autóvásárlása befolyásolja azt, hogy vesznek-e autót: kb. minden 8. autót a társas befolyás hatására vettek meg.

Gyakorlati érték: szeretünk gyakorlati értékkel bíró információkat megosztani másokkal. Ezért népszerűek a “Hogyan csináld” videók például. A segítségnyújtás vágya motiválja ilyenkor a megosztókat. (Ebben a fejezetben el van rejtve egy árazási minikurzus is).

Történetek: “az információ a csevegésbe rejtve utazik”. (228.oldal). Például, ha egy cég kiemelkedően jól bánt velünk egy probléma megoldásában, elmondjuk másoknak – de a cég nevét is – ez ajánlás és reklám a cégnek.

Az alapelvek közül nem kell mind a hatot használni, akár egy is sikert érhet el.

Szubjektív véleményem: érdemes volt elolvasnom ezt könyvet. A hat alapelvből – kisvállalkozóként – négyet biztosan tudok alkalmazni, alacsony marketing költségvetéssel is. Ezért a gyakorlati értéke magas és adott új ötleteket és inspirációkat. Az olvasás is élményt jelentett, mert én élvezem a szociálpszichológiai irodalmat – és ez olvasmányosan és könnyedén volt megírva, mégis igényes és megfelelően alátámasztott.

Ajánlom!

Így született meg George elméjében az az ötlet, amely végül híressé tette Tom turmixgépeit. 50 dolláros (nem 50 milliós, de még csak nem is 50 ezres!) kerettel felvértezve fogta magát és vásárolt néhány üveggolyót, golflabdát és egy gereblyét.“(27. oldal).

És a magyar változat:

A pontos technikákat ne másold, mert némelyik idejétmúlt már, a szemléletet vedd át. Pl. a pandás reklám nekem tetszett, de a 11 éves lányomnak már nem.

E könyvajánló nyomtatható változatát innen letöltheted.

Iratkozz be a Magabiztos Értékesítő Tréningre!

Magabiztos Értékesítő Tréning

Kedvezmény az ingyenes tréning mellé:

A tréning megkezdése után -33% kedvezményt kapsz az online Melegen ajánlott hideghívás kurzus árából és -30% kedvezményt az online Pénzügyi Szolgáltatás Közvetítői Képzés teljes anyaga kurzus árából. A kedvezményre jogosító kupont a beiratkozást követő 15 percben kapod meg, az üdvözlő levelek egyikében.

Facebook Comments
Megosztás = Köszönöm, ez hasznos volt!
Share
Share

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás