A szokás, amely bejuttat a felső 5%-ba

Ha viszonylag könnyen akarsz sikeres és eredményes lenni az értékesítésben (vagy bármi másban), akkor használd ezt a szokást és pár hónap múlva magad is meg fogsz lepődni, milyen jól működik!

De miért a felső 5%?

A válasz erre a Pareto-elvben rejlik. Passzív jövedelem értékesítésből – mítosz vagy valóság? c. cikkemben leírtam pontosan, hogyan működik a Pareto-elv több tréner és oktató tapasztalata szerint. A részletekért olvasd el a cikket, a lényeg az, hogy bármilyen oktatásról beszélünk (de az MLM-cégeknél és a tiszta jutalékos rendszerben működő értékesítőknél az eladások/beléptetések számában is látszik ez), a hallgatók 80%-a nem használja fel a tanultakat, nem tölti le a prezentációkat, stb. 15% valamit felhasznál belőle és csak 5% lesz az, aki meg is valósítja a tanultakat. Ezért is olyan hálátlan szerep oktatónak vagy mentornak lenni – és ezért is olyan nehéz a hálózatépítés.

Siker szokás

 

Ha gyorsabban akarsz haladni a tanulásban, akkor iratkozz be az ingyenes Magabiztos Értékesítő Tréningemre itt.

Tehát érdemes és ajánlott a felső 5%-ot megcéloznod – azért is, mert a pénz is ott van! Pontos statisztikát nem találtam, de a Pareto-elv itt is működik: az értékesítők 20%-a keresi az értékesítési hálózatokban a pénz 80%-át és a maradéknak jut a 20%. Te melyik csoportba szeretnél kerülni? Mert ha tovább bontjuk a csoportokat, akkor a felső 20% 20%-a viszi el a nekik jutó pénz 80%-át, tehát a teljes jutaléktömeg 64%-a az értékesítők 4%-ához kerül. (Ez a valóságban némileg eltérhet, de személyes tapasztalataim is alátámasztják: amikor értékesítési hálózatban dolgoztam, mindig volt néhány ember, aki több milliót keresett egy hónapban, tehát a pénz nagy része nála csapódott le. Persze a legjobb az volt, amikor én is köztük voltam. :-))

Ez azért nehéz, mert pont a felső 5% az, akivel általában nem találkozol és nem tudod ellesni tőle, hogy miért olyan sikeres. Vagy azért, mert dolgozik és nincs az irodában, vagy azért, mert csak a színpadon látod. Te meg körül vagy véve olyanokkal, akik nem tartoznak a felső 5%-ba és ezért csak bizonyos szintig képesek a sikerhez vezető utat megmutatni.

De mi a sikerhez vezető szokások és a felső 5% titka?

Egyrészt az értékesítési rendszer, amit használnak, másrészt különösen figyelnek az ügyfelek minősítésére és az idejük jó felhasználására. De az igazi titok egy mondatban összefoglalható:

Egyszerű: döntsd el, mi az a tevékenység, ami a leginkább fontos ahhoz, hogy sikeres legyél – és azt tedd meg minden nap.

A csavar: ne legyen célod az, hogy milyen eredményt akarsz elérni vele, hanem csak az legyen a célod, hogy te mit teszel meg. Ez azért fontos, mert ha az eredményt is figyelembe veszed, akkor rágörcsölsz, izgulni fogsz és nem tudod lazán megtenni, amit kell. Az eredményt az fogja meghozni, ha jó dolgot csinálsz folyamatosan.

Például:

Értékesítőként a legfontosabb az új ügyféljelöltekkel való kapcsolatfelvétel.

Mit csinál a legtöbb kolléga? Utál telefonálni, ezért folyamatosan halogatja és telefonálás közben is hatalmas az ellenállása. Ezért kampányszerűen telefonál és főleg akkor, amikor bekövetkezik a havi zárás és sürgősen kellene kötnie valamit.

Nem véletlen, hogy egyes cégek bevezették a kötelező telefonálást, mondjuk minden kedden délután.

Ha ki akarsz kerülni a tömegből, akkor döntsd el, mennyit akarsz telefonálni minden munkanap. Ez ne legyen túl nagy szám. Mondjuk 10 hívás. S ezt zavard le a nap elején. Ne tűzd ki célnak, hogy mi legyen az eredménye! Tehát ne addig telefonálj, amíg 3 tárgyalásod nem lesz belőle, hanem a 10 megtett (azaz felvették és beszéltél valakivel) hívás legyen a cél. Ezt meg tudod csinálni, ugye?

Szemben azzal a kollégával, aki már előre tart a délutáni telefonálási kényszertől, te a kezedben tartod a kontrollt. Tudod, mit és mennyit kell csinálnod. Kereted ad a napodnak. Kiegyensúlyozottabb leszel.

S egy hónap múlva, amíg az alkalomszerűen telefonáló kollégának lesz összesen 60-80 hívása, amelyeket nehezen hozott össze, neked lesz 200 hívásod, legalább kétszer annyi tárgyalásod, lényegesen több ajánlásod és folyamatosan lendületben maradsz, nem kell hetente egyszer összekaparnod magad és újra elkezdeni a munkát.

És ez kihat az értékesítési tevékenységed egészére is: a napi telefonáláshoz folyamatosan címek kellenek, azokat rendszeresen be kell gyűjtened, ehhez adatbázist kell építened/használnod, ajánlást kérned, stb. Így lesz egy jól működő rendszere a tevékenységednek, amit az eredmények is követni fognak.

Mik még a módszer további előnyei?

A fenti előnyök mellett több, szélesebb körben is kiható előnye lesz: ha tudod, mi a fontos, arra koncentrálsz. Nem fogsz zavartan azon gondolkodni, hogy pontosan mit kellene tenned ahhoz, hogy sikeres legyél. Nem fogsz mindig új és új eszközöket és taktikákat keresni reménykedve, hátha valami végre összejön.

Amikor összecsapnak a hullámok a fejed felett és minden energiád a napi problémák megoldása köti le, akkor sem szünetel az a tevékenység, ami hosszú távon sikeressé tesz: mert olyan kicsi – és megszokott – az, amit minden nap megteszel. Így nem lesznek üresjáratok, nem lesznek hullámvölgyek. A teljesítményed és az értékesítésed egyenletes lesz – és a bevételed is.

Próbáld ki és írd meg akár emailben, akár kommentben, hogyan vált be!

Ha értesítést kérsz a legújabb cikkről, iratkozz fel a blogértesítőre itt.

Ha gyorsabban akarsz haladni a tanulásban, akkor iratkozz be az ingyenes Magabiztos Tárgyaló Tréningemre itt.

Facebook Comments
Megosztás = Köszönöm, ez hasznos volt!
Share
Share

Ez a honlap is, mint az összes többi, a jobb felhasználhatóság és marketing célok érdekében sütiket használ. Ha nem szeretnéd, akkor vagy zárd be a honlapot, vagy tiltsd le a böngésződben a sütiket. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás