Találós kérdés: a kéKontaktlencsékpen látható két kontaktlencse között mi a különbség?

   Ha éles a szemed, biztosan észreveszed az eltérő lejárati időket, de nem erre gondoltam.

   Hanem: a bal oldali lencsét az Interneten vásároltam, egy webáruházban, 4.460.- Ft-ért, szállítással együtt és három nap múlva megérkezett. A jobb oldali lencsét az egyik helyi optikusnál, 11.640.- Ft-ért. Megrendeltem és három nap múlva megérkezett.

Utána levontam a tanulságokat, amelyek számodra is értékesek lehetnek:

1. Erről sokat lehet olvasni, de egész más lehet szembesülni vele értékesítőként: az Internet tényleg felfordítja a vásárlói szokásokat! Ha ezeket nem követed, nem alkalmazkodsz hozzájuk, vevőket fogsz veszíteni. Úgy, mint ez az optikus, akitől sokkal ritkábban fogok lencsét venni, mint eddig, hiszen az árkülönbség tetemes!

2. Az Interneten vásárolni kényelmesebb és gyorsabb, mint egy értékesítőnél vagy egy üzletben. Néhány kattintás, a terméket valaki majd postázza előbb – utóbb és a futár vagy házhoz viszi, vagy a Pick Pack ponton át lehet venni, amikor a vevő úgyis arra jár. Nem kell sorban állnia, elmagyaráznia az eladóknak, mit akar – csak átvenni, amikor neki megfelelő.

3. Könnyen meg lehet keresni a legjobb árakat, a vevő nincs kiszolgáltatva a helyi, magas árakkal dolgozó kereskedőnek.

4. Olyan termékekhez is hozzá lehet jutni, amit helyben nem árulnak.

5. A vevők sokkal kiműveltebbek, sokkal többet tudnak a termékekről, szolgáltatásokról, mint eddig.

Ez vevőként nagyon jó, de értékesítőként az érdekes az, hogy tudsz Te ehhez kapcsolódni? Mielőtt eltemetnénk a szakmát, gondold végig, hogy Te, mint személyes értékesítő hogyan tudsz ehhez alkalmazkodni, sőt, az előnyödre fordítani. Én a következőket találtam:

1. Ez közhelynek tűnik, de a személyes értékesítés legfőbb előnye az, hogy személyes. Ha a vevő bizonytalan, tanácstalan, pontosan nem ismeri a saját igényeit és lehetőségeit, akkor egy ember kell neki, aki segít neki a döntésben. (Ha nem tudod, miért fontos, hogy az ügyfélből kihozzuk a rejtett és nyílt igényeit egyaránt, iratkozz fel a díjmentes Tárgyaláskönnyítő képzésemre itt!). Ezt egy weboldal, egy ügyfélszolgálat nem, vagy nehezen tudja csak megadni.

2. Ezért ismerd meg nagyon jól, amit árulsz! A vevő sosem lesz szakértő, bármennyit is olvas róla, Te lehetsz az! A tudásod lehet az egyik, ami miatt a web helyett Téged választanak.

3. Találd ki, mi az a személyesen igénybe vehető szolgáltatás, amely elég értékes a vevőjelöltednek ahhoz, hogy kérje Tőled! Pl. én az elején azért írtam, hogy az optikusnál ritkábban fogok vásárolni (és nem soha többé), mert ad a lencse mellé ingyenes szemvizsgálatot, ami 4-5.000.- Ft lenne máshol és így már nem annyira sok (mondjuk évente egyszer) az a 11.000.- Ft.

4. Találd ki, mit nyújthatsz a vevőnek, amit a netes cég nem tud!

5. Végül: építsd ki a saját személyes márkádat! Azt, hogy az ügyfelek miről tudnak pont Téged megkülönböztetni a többi “csak egy ügynök”-től és hálózatépítőtől!

Neked eszedbe jutott még valami?